zaterdag 10 september 2022

10.30 uur
Locatie:
 Grote Kerk

200 jaar Grote Kerk Pleintjesfeest op zaterdag 10 september.
Op Open Monumentendag 10 september 2022 levert de Grote Kerk een feestelijke bijdrage.
In het kader van 200 jaar Grote Kerk is de kerk de gehele dag voor een breed publiek geopend.
Zowel buiten als binnen zijn er activiteiten voor jong en oud.

Vanaf 10.30 uur wordt in de kerk het orgel bespeeld; in de diaconiekamer draait de doorlopende fotofilm van de Grote Kerk en er zijn rondleidingen.
Uiteraard is er koffie/thee/limonade.

Het buitenprogramma start om 12.15 uur  Op het kerkpleintje voor de kerk staat een marktkraampje met een woorden rad om in gesprek te gaan met de dominees.
Er zijn muzikale optredens van het straatorkest ‘Kitzeln’ en Sambaband ‘Sambastica’.
Voor de kinderen zijn er tal van kinderactiviteiten. Zo vertoont clown Noop zijn vouwkunsten met ballonnen.
Er is de mogelijkheid om een vrijwillige bijdrage te geven. Alle bijdragen zullen worden ingezet voor ons cadeau aan de stad: 18 lockers/bagagekluizen voor het Inloopschip.

Iedereen is van harte welkom. Kom niet te laat want om ca. 15.30  uur zijn alle buitenactiviteiten afgelopen i.v.m. het afsluitend orgelconcert om 17.00 uur.

Andere data om vast in je agenda te schrijven:
17 september                   Taizé-viering.
9 oktober                           Gemeente-zondag: ingrediënten voor een levende gemeente.
17 november                    Ontmoetingsavond 40 jaar Werkgroep Missionaire Gemeente.

PS Een bijdrage voor ons cadeau aan stad voor het inloopschip kunt  u ook overmaken naar:
NL20 RABO 0373 7221 68 t.n.v. CvK Protestantse Gemeente ’s-Hertogenbosch met de omschrijving ‘cadeau inloopschip’.

De jubileumcommissie 200 jaar Grote kerk.