« vorige  |  mei 2021  |  volgende »

Zondag 2 mei 2021 Kerkdienst
Tijdstip: 10.00 uur

Voorgangers ds. Ruud Stiemer en ds. Marloes Meijer (Engelen)

Zondag 9 mei 2021 Kerkdienst
Tijdstip: 10.00 uur

Dienst van Schrift en Tafel.
Voorgangers ds. Erica Scheenstra en ds. Lo van Wingerden (Helvoirt-Haaren)

Donderdag 13 mei 2021 Dauwtrappen: hemel op aarde
Locatie: Paviljoen Engelermeer
Tijdstip: 8.30  - 10.30

Hemelvaartsdag

Dauwtrappen: Hemel op aarde
Donderdag 13 mei is het hemelvaart. Omdat we nog altijd niet live kunnen vieren, gaan we dauwtrappen. En wel op 2 manieren: wandelend rond het Engelermeer of fietsend langs 4 kerken. Dit is een gezamenlijk initiatief van Engelen, Vlijmen, Drunen, de PGH en de San Salvator.

Wandeling

Vertrek vanaf het paviljoen van het Engelermeer tussen 8.30 en 10.30 uur. De wandeling (zie kaartje) is 2,7 km. Uiteraard staat het een ieder vrij om langer te lopen.
Zorg zelf voor koffie, thee en evt wat lekkers. Tijdens de wandeling kun je aan de slag met teksten, vragen en  bezinningsmomenten.
of via onderstaande QR-code:
Iedere deelnemer moet zich persoonlijk aanmelden. Dus als je samen gaat, melden 2 mensen zich aan.

Fietstocht

Vertrek vanaf de protestantse kerk van Vlijmen, Drunen, Den Bosch of Engelen tussen 8.30 en 10 uur.
De fietstocht (zie kaartje) is 35 km. Het staat u uiteraard vrij om een kortere / langere / mooiere route te fietsen. Tijdens de fietstocht kun je aan de slag met teksten, vragen en bezinningsmomenten. De kerken zijn open. Er zijn gastheren en -vrouwen aanwezig om u te verwelkomen. Zij weten welke regels gehouden moeten worden. Luister dus naar hun aanwijzingen.
Om te voorkomen dat teveel mensen tegelijk op pad gaan, kun je je aanmelden via: https://calendly.com/kerkengelen/hemelvaart-fietstocht?month=2021-05

of via deze QR-code

Bij slecht weer of aanscherping van de coronaregels wordt het dauwtrappen afgelast.
Deze activiteit is georganiseerd namens de protestantse gemeentes van Drunen, Vlijmen, Den Bosch en Engelen en de San Salvatorgemeenschap Den Bosch. Meer informatie vindt u via de communicatiekanalen van uw eigen gemeente.

Zondag 16 mei 2021 Kerkdienst

Voorganger ds. Ruud Stiemer

Zondag 23 mei 2021 Jazzviering
Tijdstip: 12.00 uur

Jonny & the Jazzuits in de Jazzviering op 1e Pinksterdag
Jazz-viering via livestream te volgen

De in Engeland geboren saxofonist, klarinettist en zanger Jonny Boston komt, samen met zijn band the Jazzuits, 1e Pinksterdag naar de Grote Kerk aan het Kerkpleintje in ’s-Hertogenbosch. Tijdens de viering zullen zij verschillende nummers spelen aansluitend bij het thema Aanraking. In deze tijd waarin we elkaar juist niet aanraken en op 1,5 meter blijven, lezen we een verhaal waarin Gods Geest door dichte deuren en ramen komt en bange harten van mensen aanraakt en verandert.

Jonny & the Jazzuits bestaat uit: Jonny Boston - zang / tenor saxofoon / klarinet
Gert-Jan Scherff – piano, Pierre Dunker – contrabas, Tom Nieuwenhuijse – drums. www.jazzuits.com
De oecumenische Jazz-viering vindt plaats op zondag 23 mei om 12.00 uur en staat onder verantwoordelijkheid van het Beraad van Kerken ‘s-Hertogenbosch, in samenwerking met de Protestantse Gemeente van ’s-Hertogenbosch en de Stichting Jazz in Duketown. De voorgangers in deze viering zijn ds Erica Scheenstra en ds Pim Poortinga.
De viering is alleen te volgen via een livestream op http://pgdenbosch.nl/. Ook via onderstaande QR-code kom je op het  kom je op het Youtube-kanaal van de Protestantse Gemeente ’s-Hertogenbosch.

Voor meer informatie over deze viering kunt u terecht bij ds Erica Scheenstra, ericascheenstra@gmail.com, tel. 073 6446090

Zondag 30 mei 2021 Kerkdienst

Voorganger ds. Ruud Stiemer