Huurmogelijkheden Huurmogelijkheden
Huren
De Grote Kerk ligt centraal gelegen in de binnenstad van onze Brabantse hoofdstad aan de Kerkstraat, halverwege de Markt en de Parade.

Onze sfeervolle kerkzaal is beschikbaar voor uiteenlopende bijeenkomsten met of zonder oecumenische achtergrond. Denk aan boekpresentaties, concerten, diploma-uitreikingen, huwelijkssluitingen, uitvaarten of lezingen. U leest meer hierover onder bijzondere momenten.
Zeer recent zijn de kerkzaal en nevenruimten gerenoveerd. Met de verbouwing zijn tegelijk diverse verbeteringen doorgevoerd, zoals de aanleg van vloerverwarming, nieuw en modern sanitair (inclusief mindervaliden toilet) en een professionele keuken. Het gebouw beschikt daarmee over uitgebreide faciliteiten.

De grote kerkzaal biedt plaats aan ongeveer 350 personen. De zaal is grotendeels gelijkvloers en flexibel in te richten. Achterin bevindt zich een kleine verhoging (koorpodium). De ruimte is aan te passen aan de grootte van het gezelschap.  De bijzondere akoestiek maakt de ruimte zeer geschikt voor concerten en lezingen. . Tezamen maakt dit een unieke locatie die uw bijeenkomst extra bijzonder kan maken.

Het kerkgebouw dateert uit 1821 en beschikt over twee monumentale orgels, het Bätzorgel uit 1831 en het Strümphler-kabinetorgel uit 1780 en een vleugel. Deze instrumenten kunnen in overleg bij evenementen worden ingezet

Aangezien er een ringleiding in het gebouw aanwezig is, kunnen zowel muziek als toespraken uitstekend worden versterkt; iets dat in grote zalencomplexen en ruimtes niet vanzelfsprekend is. Er is de beschikking over opname en multimedia-apparatuur. Zo kunnen eenvoudig geluidsopnames worden gemaakt en beelden geprojecteerd op een scherm van ongeveer 2 bij 2 meter. Ondersteunende techniek als draadloze microfoons, beamer, projectieschermen en laptop zijn als aanwezig en kunnen worden gebruikt

Tevens is op de begane grond een moderne keuken aanwezig, evenals voldoende toiletruimtes. Daarbij is  rekening gehouden met toegankelijkheid voor mindervaliden.

Kortom, de centraal gelegen Grote Kerk met haar bijzondere akoestiek en ruimtes biedt uiteenlopende mogelijkheden voor het houden van bijzondere evenementen.

Mocht uw interesse gewekt zijn en wilt u meer weten over de mogelijkheden die ons kerkgebouw biedt? Neem dan gerust eens contact op met de heer Erik van der Schans, telefoon (06) 21 48 65 55, e-mail: beheerder@pgdenbosch.nl. Hij kan u ook een persoonlijke rondleiding geven

Download hier de verhuurvoorwaarden en tarieven en plattegrond:
Algemene voorwaarden verhuur
Gebruiksovereenkomst en tarieven