Jeugd van 0 tot 18+ Jeugd van 0 tot 18+
Kinderen en jongeren van zijn van harte welkom in de Grote Kerk.

Er is voor elke leeftijd iets te doen op zondagochtend, volgens een rooster dat bij ‘kerkdiensten’ /  ‘welkom in de dienstop deze website staat. DEF/ You heeft een eigen rooster -  meer info via de jeugdouderling.
In de schoolvakanties is er géén crèche, kinderkerk/ ABC, DEF en You.

0-4 jaar – Crèche
In deze groep zijn kinderen tot 4 jaar welkom. De ruimte is bij binnenkomst in de kerk aan de rechterkant. De kinderen kunnen spelen met elkaar, knutselen, boekje lezen, rustig zitten, onder begeleiding van twee vrijwilligers.
U kunt uw kindje(s) voor de dienst brengen. De leiding hoort graag de naam van uw kind en andere belangrijke dingen (wel/ geen koekje, voeding, verschoning, toilet) én uw zitplaats voor het geval u uit de kerk gehaald moet worden tijdens de dienst. Tijdens het slotlied mogen de kinderen opgehaald worden zodat ze tijdens de zegen in de kerkzaal aanwezig zijn.

Basisschool
Kinderkerk en ABC
Deze groep is verdeeld in 2 groepen.
De jongste groep: groep 1 tot en met groep 6 van de basisschool. Zij starten en in de kerkzaal om tussendoor naar hun eigen ruimtes te gaan, waar leiding vertelt, praat en werkt rondom een bijbelverhaal of thema.
De kinderen die in groep 7 en groep 8 zitten, gaan naar ABC (algemene basis catechisatie) en blijven de hele dienst boven met hun leiding,  behalve tijdens dopen en avondmaal. Ze gaan aan de slag met thema’s rond geloof, kerk en bijbel.

Middelbare school
DEF (De Echte Filosofen)
Deze groep bestaat uit middelbare scholieren, brugklas t/m 3e klas. Zij komen 1 keer per maand met hun leiding bij elkaar in een ruimte boven in de kerk en houden dezelfde data aan als You: Om onze jongeren voor te bereiden op de wisselvalligheden van het leven, de kritische vragen die komen en de toenemende verantwoordelijkheid voor eigen keuzes.
You
Middelbare scholieren / tieners van 15 tot 18 jaar. Zij komen 1 keer per maand met hun leiding bij elkaar in hun eigen ruimte (boven) op dezelfde data als DEF.
Soms worden de groepen samengevoegd. Ook kunnen de tieners van DEF en You 1 keer per maand halverwege de dienst mee met Manuela Ram. Zij bespreekt de verkondiging met de tieners op zolder.
FUN
Naast deze zondagse activiteiten gaat de jeugd van DEF en YOU ook regelmatig samen op pad buiten de kerk. Bijvoorbeeld om The Passion te kijken bij iemand thuis, een escaperoom te spelen, Sirkelslag te doen of oliebollen te bakken voor een goed doel.

Meer informatie over de middelbare school groepen is te krijgen via Irene Smit, jeugdouderling (smitmulder4@gmail.com).

18 en ouder
Voor deze groep zijn er regelmatig avonden met een maaltijd en een gesprek, meestal onder leiding van een predikant.

Meer leiding is welkom!
Fijn dat veel mensen zich inzetten voor onze jeugd. En we kunnen altijd meer mensen gebruiken! Heeft u zin en tijd om te helpen? Dan kunnen we overleggen wat u leuk vindt om te doen met en voor onze jeugd – alle hulp is welkom!
Voor info over het jeugdwerk: Irene Smit, jeugdouderling (smitmulder4@gmail.com).

Rooster 2023 2024
3-sep Crèche / kinderkerk /ABC