« vorige  |  februari 2024  |  volgende »

Zondag 25 februari 2024 Concert LICHT. Capella Brabant.
Locatie: Grote Kerk Kerkstraat 20 te `s-Hertogenbosch
Tijdstip: 20:15

LICHT, van oerknal tot oneindigheid

Capella Brabant | kamerkoor
Marc Versteeg | dirigent
Deirdre Angenent | mezzosopraan
Jamie de Goei | orgel
Lieve van Tuijl | regie

AARON COPLAND (1900-1990) In the beginning(1947)
voor mezzosopraan en gemengd koor a capella

GUSTAV MAHLER (1860-1911) Urlicht (uit: Tweede Symfonie) voor mezzosopraan en orgel
MORTEN LAURIDSEN (*1943) Lux Æterna(1997) voor gemengd koor en orgel
Kaarten zijn te koop via: capellabrabant.nl/concertagenda en vóór aanvang aan de zaal

And the evening, and the morning, were the first day……….
Van de wieg tot het graf, licht doet leven. Licht is een krachtig symbool voor hoop, transformatie en de zoektocht naar oneindigheid.
Het concertprogramma van Capella Brabant bestaat uit werken die gaan over de ontstaansgeschiedenis en het voortbestaan van het universum.

Soliste is mezzosopraan Deirdre Angenent. Deirdre begon haar opleiding in Arnhem, studeerde summa cum laude af aan de Dutch National Opera Academy en studeerde verder in New York. Deirdre won belangrijke prijzen in ’s-Hertogenbosch, Varallo, Boekarest, Istanbul en Sydney.
Capella Brabant en Deirdre Angenent worden begeleid door organist Jamie de Goei. Jamie is vaste organist van de Grote Kerk in ’s-Hertogenbosch en geeft concerten in binnen- en buitenland. Capella Brabant werkt regelmatig samen met Jamie en zong o.a. op de cd “Mattheus de Crane” waarop Jamie de orgels van de kerken in Waspik, Est en Batenburg bespeelt. Jamie de Goei heeft een praktijk voor orgellessen en begeleidt koren en instrumentalisten.
De regie is in handen van Lieve van Tuijl. Lieve is naast regisseur ook theatermaker, theaterdocent, schrijver, presentator, muzikaal leider en zangeres. Mede door deze veelzijdigheid en haar grote affiniteit met muziek in het algemeen en koorzang in het bijzonder pakt Lieve haar rol als regisseur en spelcoach bij Capella Brabant met verve op.