« vorige  |  juni 2024  |  volgende »

Donderdag 6 juni 2024 Sophia Kamerkoor Kyiv In Spring Lights
Locatie: Grote Kerk Kerkstraat 20 te `s-Hertogenbosch
Tijdstip: 20:30

Sophia Kamerkoor Kyiv

Het Sophia koor uit Kiev maakt dit jaar hun 8e tournee door verschillende Europese landen met als thema “Spring Lights” (Lichten der Lente). Onder leiding van artistiek directeur Oleksii Shamritskyi heeft het Sophia koor een grote bekendheid gekregen door de virtuose zangkwaliteit , de vernieuwende programmering, en de vertolking van een breed repertoire vanaf Renaissance tot aan het heden.
Het kamerkoor Sophia is een ambassadeur voor de Oekraïense Cultuur in Europa en neemt regelmatig deel aan koorfestivals en wedstrijden zoals het Beethoven Fest in Bonn. In 2023 won het Sophia Kamerkoor Kyiv de European Grand Prix for Choral Singing in Hongarije.

Dit programma is geïnspireerd door de prominente Oekraïense dichter Dmytro Pavlychko en zijn gedicht “Vesna | Spring” waarin een subtiele link gelegd wordt tussen het Voorjaar, stralende Lichten en... de dierbare moeder, aldus met de wereldpremière van Alfred Momotenko, Brabantse componist met Oekraïense roots.

In dit programma zijn creaties opgenomen uit Oekraïne, Amerika, Hongarije en een tweetal werken van Nederlandse bodem.

Spring Lights” (Lichten der Lente)

1) Ivan Nebesnyi: “Archangelic voice” (3 min.)
2) Mychailo Shukh: “Silent prayer” (3 min.)
3) Mykola Leontovych: “Our father” (2 min.)
4) Edvard Elgar: “Lux aeterna” (4 min.)
5) Randall Stroop: “Conversion of Saul” (4 min.)
6) Evgen Stankovych: “Bless the Lord” (4 min.)
7) György Ligeti: “Alphabet” (3:30)
8) Alfred Momotenko: “Vesna | Spring”, wereldpremière (5 min.)
8) Diederik van der Laag: “Pursue light” (4 min.)
9) Lesia Dychko: “Let our mouths be full of Your glory” (3 min.)
10) Moses Hogan: “I can tell the world” (3 min.)

Zaterdag 22 juni 2024 Excusie naar Joods Cultureel Kwartier
Locatie: Amsterdam
Tijdstip: 10.00  - 16.00

Excursie Joods Cultureel Kwartier

Taakgroep Leren organiseert een excursie naar het Joods Cultureel Kwartier (voorheen het Joods Historisch Museum).
U bent van harte uitgenodigd om samen met ons dit prachtige museum te bezoeken.
Het belooft een fascinerende en leerzame ervaring te worden, waarbij we de rijke geschiedenis van de Joodse cultuur en tradities ontdekken.

Wanneer: zaterdag 22 juni 2024 om 10.00 uur verzamelen we op CS Den Bosch.
We reizen samen met de trein vanaf Den Bosch CS naar Amsterdam.
Waar: Joods Cultureel Kwartier, Nieuwe Amstelstraat 1, Amsterdam
Kosten: Entreekosten €32,--; dit is een combiticket voor de drie locaties + eventuele reiskosten. Met een Museumkaart heeft u gratis toegang tot het museum.
Aanmelden:  Graag vóór 25 mei 2024 bij Annelies Polderman (annelies.polderman@gmail.com), zodat wij weten hoeveel mensen zich willen aansluiten.

Zaterdag 22 juni 2024 Bach Cantate Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust (BWV 170) | Die Elenden sollen essen (BWV 75)
Locatie: Grote Kerk te `s-Hertogenbosch
Tijdstip: 17:00
Prijs: € 12,00

Projectkoor en -Orkest Bach Collegium 's-Hertogenbosch

Zondag 23 juni 2024 MIDZOMERCONCERT
Locatie: Grote Kerk te `s-Hertogenbosch
Prijs: € 25,00

Bernhard Touwen.

MIDZOMERCONCERT

Zondag 23 juni 2024, aanvang 15.00 uur
Grote Kerk / Kerkplein 20 te ‘s-Hertogenbosch

Met werken van Hollanders, Martin, Stanford, Cornelius, Puccini, Bruckner, Bizet en Fauré.
Met medewerking van solisten van de International Vocal Competition en Rob Nederlof-piano, het geheel staat o.l.v. Bernhard Touwen.
Kaarten à € 25,00 zijn aan de deur verkrijgbaar of te reserveren door een e-mail te sturen aan:
info@markant-vocaal.nl of bel met 06-12337956

Zaterdag 29 juni 2024 Filharmonisch Orkest ’s-Hertogenbosch samen met Carel Kraayenhof, bandoneonist .
Locatie: Grote Kerk Kerkstraat 20 te `s-Hertogenbosch
Tijdstip: 20:00

Carel Kraayenhof.

Een zomerconcert in Latijns-Amerikaanse en Spaanse stijl!.
We nemen je mee in de betoverende klanken van de bandoneon, meesterlijk bespeeld door Carel Kraayenhof. Te beluisteren zijn composities van Ástor Piazolla én van Carel zelf.
Daarnaast presenteren we schitterende dansen op de muziek van Granados, Saint Saëns en Márquez. Het gehele concert staat onder leiding van Lex Bergink.
zaterdag 29 juni 2024, 20.00 uur

Locatie: Grote Kerk, Kerkstraat 20, ’s-Hertogenbosch

Zondag 30 juni 2024 Filharmonisch Orkest ’s-Hertogenbosch samen met Carel Kraayenhof, bandoneonist .
Locatie: Grote kerk Kerkstraat 20 te `s-Hertogenbosch
Tijdstip: 15:00

Carel Kraayenhof.

Een zomerconcert in Latijns-Amerikaanse en Spaanse stijl!.
zondag 30 juni 2024, 15.00 uur
Locatie: Grote Kerk, Kerkstraat 20, ’s-Hertogenbosch