Trouwen Trouwen
Als mensen trouwen organiseren ze veelal een mooi feest. Familie en vrienden worden uitgenodigd. In de kerk kun je op een andere manier stilstaan bij dit bijzondere moment in je leven. De kerk biedt de ruimte de keuze voor elkaar bij God neer te leggen. Met een huwelijksbevestiging in de kerk, door een predikant, kun je een zegen vragen voor het leven dat komen gaat met goede en kwade dagen, ziekte en gezondheid.
Neem voor een huwelijksbevestiging contact op met het kerkelijk bureau om een afspraak te maken en een datum vast te leggen. Ter voorbereiding zullen er enkele gesprekken met de predikant worden gevoerd. Wij raden aan tijdig contact op te nemen om te voorkomen dat de kerk en predikant op de gewenste datum niet meer beschikbaar zijn.
De Protestantse Gemeente ’s-Hertogenbosch staat open voor huwelijksbevestigingen tussen protestanten en niet-protestanten en/ of mensen van hetzelfde geslacht.
De Grote Kerk is tegenwoordig niet meer mogelijk als een locatie voor een burgerlijk huwelijk. Zie de website van de gemeente voor meer informatie.